כעבור שש שנים בהם חסך העמית את כספו בקרן השתלמות הוא רשאי לבצע העברה של הכספים שצבר בקרן ההשתלמות לקופת תגמולים לעצמאיים שיפתח על שמו.

בעת המעבר לקופת תגמולים עצמאית יוכל העמית לבחור אחת משתי האפשרויות העומדות בפניו והן : * הפקדת כספים נוספים בקרן הגמולים החדשה שפתח, זאת ללא זכות משיכה מיידית אלא בהתם לזכויות משיכה מקופת הגמל שבקרה זה יובא בחשבון על מנת לחשב את הוותק של תקופת ההפקדות לקרן ההשתלמות.

** ישנה אפשרות למשיכת כספים מהקרן החדשה וזאת בתום שנה מהעברתם אך זאת תוך ויתור על הזכות לבצע הפקדת כספים נוספים. בקשת המשיכה תבוצע דרך אחד מסניפי הבנקים (לאומי/בינלאומי/הפועלים/מזרחי) בצירוף ת.ז. של העמית המבקש לבצע את המשיכה ובצרוף פרטי חשבון הבנק. הכסף יועבר לחשבון הבנק על העמית תוך ארבעה ימי עסקים מיום אישור בקשת המשיכה.

משיכה שלא כדין תהא משיכה שלא בתום 3 שנים ושלא לצרכי השתלמות ותהא חייבת במס בשיעור של 47% מיתרת הקרן אשר תכלול רווחים והפקדות.

משיכה אשר תהיה בטווח של בין 3 ל – 6 שנים ושלא לצרכי השתלמות תהא חייבת במס בשיעור של 47% על כל היתרה למעט ההפרשות של העובד לקרן.

בעת משיכת כספי קרן ההשתלמות נסגרת קרן ההשתלמות וזאת לאחר משיכה מלאה של הכספים. בעת משיכה חלקית הקרן נסגרת להפקדות חדשות אך הכסף נשאר וממשיך להיות נזיל וממשיך לצבור תשואות.


תגובות

האם אפשרי לבצע מעבר מקרן השתלמות לקופת תגמולים עצמאית? — אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>